torsdag 16. oktober 2014

Prosjekt #19: Ny trekk til billig sakkosekk


Hei!
I dag ville jeg bare vise hvordan jeg oppgraderte en grønn sakkosekk fra Jysk med et nytt trekk.


Kjempeenkel og fort gjort. Du må kunne sy litt i grann...

Som utgangspunkt brukte jeg Jysk sin sakkosekk. Den koster 250 kr.

Så målte jeg de 4 trekantene sakkosekken er sydd sammen av og målte hvor stor ringen på bunnen var. Så la jeg til noen få centimeter for å ha litt å gå på mtp sysømmer. 
Etter at alt var klippet til måtte jeg bare sy sammen. 

Siden jeg hadde lyst å kunne vaske trekket la jeg til et glidelås i bunnen.



Et godt tips er å sy en liten trykknapp i øverste hjørne. Da detter sekken ikke ned slik at spissen er "tom" hvis dere skjønner hva jeg mener...





Jeg håper at det inspirerer litt. Det er i hvert fall mye lettere å sy nytt trekk til en eksisterende sakkosekk enn å drive med å fylle en selvsydd sekk med tusenvis av små kuler. 

Klem Basteljenta





1 kommentar:

  1. Stilig med nytt trekk på sakkosekken, da kan må få det mønstret eller fargen man ønsker :)

    psst! Kom å bli med på give away på bloggen min :D

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...