torsdag 2. oktober 2014

Prosjekt #16: Diy familiekalender, hengt opp på en stilig måte

Hei!

En familiekalender er veldig praktisk og jeg kjenner mange som har en. 
Dessverre likte jeg veldig ofte ikke hvordan de ser ut. Tanken om å lage min egen layout har jeg hatt i lenge men så var jeg litt usikker hvordan jeg kunne feste arkene på døra. Jeg hadde vurdert en utklippsholder men en sånn måtte jeg jo kjøpe og det hadde kostet penger :-)
Typisk meg. 
Så kom jeg på ideen å bruke en perm. Jeg brukte et skarpt kniv og skjæret av frontdelen av en hvit permmappe. 
Bakdelen festet jeg med monterings-stripes på døra og vipps var kalenderen ferdig. 
Jeg kikket på noen varianter på nettet og bestemte meg for en veldig enkel og oversiktlig layout. Vi har nå 6 rader.  En til hver familiemedlem og en til å planlegge middagen. Den siste raden er uten beskrivelse og brukes til gjester.  bosskalender ol. 
I tillegg til våre navnene la jeg også til et bilde av hvert familiemedlem i den første kolonnen. 
Mellom hver gang jeg trykket på printknappen oppdaterte jeg måned og dato. 


En sånn kalender er virkelig nyttig! Jeg vet at mange velger en digital variant, men det gjør godt å kunne fysisk blad fram og bakover. 
Siden vi har hatt kalenderen husker jeg mannen sin vaktplan mye bedre! 


Jeg synes min familiekalender ser stilig ut. Skal du også lage en selv?

Klem 
Basteljenta

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...