mandag 6. oktober 2014

Prosjekt #17: Praktisk og pen oppbevaring av hårspenner

Hei! 
Dagens DIY var ferdig på 15 min! 


Vi har dessverre et mini-bad med utrolig lite plass. Da er det viktig å utnytte rommet så godt som mulig. 
Ved siden av vasken hadde vi plass til et skap på maks 40cm. Etter litt dedektivarbeid fant jeg jammen ET skap på IKEA med nøyaktig det målet. Skapet heter Lillången skittentøyskap og er egentlig tenkt til å bare ha to store kurver inni. 
Foto: IKEA.com

Vi skulle bruke skapet helt vanlig og brydde oss lite om hullene. Etter at jeg hadde montert to hylleplater til var vi veldig fornøyde. Det var jo til og med praktisk å kunne nå inn i skapet uten å åpne døra :-)

Det er dessverre ikke lenger mulig siden skapet ser slikt ut nå: 

Hullene er dekket av med hårspennoppbevaring. 
Framgangsmåten var virkelig lett:
(Her trenges det ikke ord. Bildene taler for seg selv)


Kartongene er festet med vanlig tape på innsida av døra. 

Jeg synes det ble fint og praktisk. Fargen matcher plakaten som henger på den andre siden. 


Ideen fikk jeg etter å ha sett noe lignende på Pinterest. 

Hvis du ikke har samme skapet kan du jo lage et lerret eller et bilderamme på samme måte. 

Håper du liker ideen. 

Klem Basteljenta



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...