onsdag 1. februar 2012

Prosjekt #9: Bildevegg med bakgrunn og minst mulig hull i veggen

Å samle mange familiebilder på en vegg er kjempekoselig!
Jeg synes bare at det ofte ser litt rotete ut. I vår gammel leilighet hadde jeg en fin løsning til dette problemet:


Jeg samlet mange forskjellige bilderammer og malte eller spraymalte alle hvite. For å slippe å lage mange hull i veggen og for å innramme bildene optisk brukte jeg en med stoff overtrukket sponplate bak dem.


Du finner mange flotte, billige bilderammer i forskjellige fasonger på gjenbrukshandelen.
Sponplaten kjøpte jeg i en byggforretning og stoffen er fra sparkjøp.
Jeg festet stoffen med stiftemaskin på baksiden av sponplaten og brukte dobbelsidig tape bak på rammene.

FERDIG!


Dessverre finner jeg ikke plass til bildeveggen i rekkehuset vi har flyttet til. Men tankene mine går ofte til sponplaten. Kanskje jeg lager noe nytt ut av den? En sengegavl for eksempel? :-)

Klem Basteljenta




Liker du bildene med strømmast på? Du finner beskrivelsen her!




1 kommentar:

  1. Så smart og ikke minst fint :)

    Ha en fin dag videre!

    Klem fra Renate

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...