fredag 13. januar 2012

Prosjekt #4: Ny design til stygge rullegardiner

Liker dere også å gi gamle ting et nytt liv?
Da vi flyttet inn i vårt rekkehus fikk vi arvet rullegardinene på barnerommet.
Det var jo veldig hyggelig, men dessverre så de ikke særlig fint ut.
Jeg kan ikke tro at det asiatiske mønsteret har vært "stylish" når som helst. Ikke en gang i 90-tallene.
Men uansett ble de jo kjøpt og så hang de altså der da vi flyttet inn.


Etter noen måneder hvor jeg prøvde å ikke bry meg om dem, (men gjorde det selvfølgelig allikevel...) kom jeg på løsningen. En løsning som ikke koster noe! 


Jeg snudde dem!
Nå kan naboene kose seg med mønsteret! 
Det var ikke vanskelig. Jeg tok dem av og fjernet den runde plastikken på hver side. Så byttet jeg på dem slik at det gikk an å feste rullegardinene omvendt. FERDIG!

Det var jo mye bedre med en gang. Hvite rullegardiner kan jeg se på i veldig lenge.



Da jeg dekorerte rommet om til barnerom hadde jeg lyst på litt mer farge.
Jeg tok dem av igjen og malte på rullegardinene med store pensler og acrylfarge.
Etter at de tørket i noen timer hengte jeg dem opp igjen og ferdig var de nye gardinene!
Enkelt, lett og gratis (jeg har jo alltid acrylfarger og pensler hjemmet...)







Har dere stygge eller kjedelige rullegardiner?
Da må dere bare "stjele" denne ideen!
Jeg gleder meg om dere viser meg resultatet!


Klem








2 kommentarer:

  1. Hei! Så flott idè!
    Spennende og inspirerende blogg du har som jeg gjerne følger videre!

    Heleneklem

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hyggelig! Tusen takk! Skal se litt på din fotoblogg. Synes det er spennende med fotografering!

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...